Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden van ICO Cleaning
Definities In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
Opdrachtnemer: [ICO Cleaning], gevestigd te [Rotterdam], ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer [83586164] en haar rechtsopvolgers en/of gemachtigden;
Opdrachtgever: degene die aan Opdrachtnemer opdracht heeft gegeven tot het reinigen van meubilair, waaronder banken, vloerkleden, tapijten, eetkamerstoelen, matrassen en overige interieur of meubilair;
Overeenkomst: de overeenkomst tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer met betrekking tot het reinigen van meubilair.
Toepasselijkheid Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen en Overeenkomsten tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
Alle van Opdrachtnemer uitgaande offertes, prijsopgaven en dergelijke zijn vrijblijvend. Alle door Opdrachtnemer opgegeven termijnen zijn indicatief.
Indien opdrachtgever niet, niet behoorlijk of niet tijdig voldoet aan enige verplichting welke voor hem uit de overeenkomst voortvloeit, indien hij in staat van faillisement is verklaard of een verzoek daartoe bij de rechtbank is ingediend, indien opdrachtgever surséance van betaling heeft aangevraagd of dit aan hem is verleend, zijn bedrijf wordt stil gelegd of geliquideerd, indien beslag op goederen van opdrachtgever wordt gelegd, dan wel indien hij onder bewind of curatele wordt gesteld heeft Opdrachtnemer het recht de nakoming van haar verplichting op te schorten of de overeenkomst, zonder enige ingebrekestelling of gerechtelijke tussenkomst en zonder zelf tot schadevergoeding gehouden te zijn, door middel van een schriftelijke mededeling aan opdrachtgever geheel of gedeeltelijk te ontbinden, een en ander onverminderd het recht van Opdrachtnemer om nakoming en/of schadevergoeding te vorderen.
Indien zaken ter bewerking worden meegegeven aan Opdrachtnemer. Neemt opdrachtnemer het volledige risico tijdens transport en opslag voor de opdrachtgever.
Uitvoering van de reinigingswerkzaamheden Opdrachtnemer zal de reinigingswerkzaamheden naar beste inzicht en vermogen uitvoeren. Opdrachtgever is verplicht om alle informatie te verstrekken die noodzakelijk is voor een goede uitvoering van de reinigingswerkzaamheden. Opdrachtnemer is gerechtigd om derden in te schakelen voor de uitvoering van de reinigingswerkzaamheden.
Opdrachtnemer garandeert dat zij zich zal inspannen om het meubilair zo goed mogelijk te reinigen en vuil te verwijderen. De opdrachtnemer garandeert dat het vuil uit het meubilair wordt verwijderd. Opdrachtnemer garandeert dat Opdrachtnemer niet hoeft te betalen indien er geen vuil is verwijderd. Opdrachtnemer garandeert niet dat het meubilair vlekvrij zal zijn na de reinigingsbeurt. Opdrachtnemer is vrij in de keuze van de te gebruiken apparatuur, materialen, reinigingsmiddelen en dergelijke en de wijze waarop de werkzaamheden worden verricht.
Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade aan het meubilair van Opdrachtgever tijdens of na de reiniging. Opdrachtgever draagt zelf de verantwoordelijkheid voor het meubilair en dient te zorgen voor een goede staat van het meubilair voordat Opdrachtnemer met de reinigingswerkzaamheden begint. Indien opdrachtgever de opdrachtnemer vooraf de niet voorziet van productinformatie is dat in de nalatigheid van de opdrachtgever zelf.
De prijzen voor de reinigingswerkzaamheden worden vastgesteld in de offerte of aanbieding van Opdrachtnemer. Opdrachtgever dient de factuur binnen 14 dagen na factuurdatum te voldoen, tenzij anders overeengekomen.
Veranderingen van en aanvullingen op afgesloten overeenkomsten zijn slechts van kracht indien deze uitdrukkelijk en schriftelijk door Opdrachtnemer zijn bevestigd.
Toepasselijk recht en geschillenbeslechting Op de Overeenkomst tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Neem contact met ons op